Doręczanie tegorocznych decyzji podatkowych

 

Od 27 stycznia 2020r. mieszkańcom miasta Kowary płacącym podatki od nieruchomości, rolny i leśny będą doręczane decyzje podatkowe. Akcja potrwa do 29 lutego 2020r. Pierwszą ratę trzeba będzie zapłacić do 15 marca.

Decyzje podatkowe doręczane będą przez pracowników Urzędu Miejskiego. Pracownicy będą mieli identyfikatory z imieniem, nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym. Decyzje będą dostarczane od poniedziałku do piątku, a także w soboty w godzinach od 10 do 18.

Osoby odbierające decyzje proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru. Przypominamy, że w przypadku nieobecności mieszkańca, pracownik zostawi w skrzynce pocztowej zawiadomienie o możliwości odbioru korespondencji w Urzędzie Miejskim- Biuro Obsługi Klienta, pokój nr 1 (na parterze). Odbioru korespondencji w Urzędzie może dokonać adresat lub upoważniona przez niego osoba. Upoważnienie musi mieć formę pisemną. Dokument należy odebrać w terminie do 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia.

Terminy płatności rat podatków od nieruchomości i podatku rolnego:

  • I rata – do 15 marca
  • II rata – do 15 maja
  • III rata – do 15 września
  • IV rata – do 15 listopada

Nadal obowiązują przepisy dotyczące zasad płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, zgodnie z którymi jeżeli kwota podatku nie przekracza 100,00 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.

Wpłat dokonać można w Agencji Opłat przy ul. Górniczej 1a w Kowarach – bez prowizji , na Poczcie, poprzez bankowość elektroniczną oraz w dowolnym banku zgodnie z taryfą opłat obowiązującą w danej placówce.